ingen rubrik

hej, idag vaknade jag och siby upp & åt frukost med familjen♥
sen åkte hon hem & jag kollade lite på vänner.
men nu har jag bakat kladdkaka & sen ska jag göra middag.

Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao (tips på kakao)
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt


Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

- Låt svalna och servera med grädde eller glass

resultatet på middagen & kladdkakan kommer senare.
men nu ska jag ner och fixa middag och hänga med familjen ha en trevlig söndag pusshej :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

skriv ditt namn här ♥
kommer du tbx? i såfall klicka

vad är din E-postadress? ♥ (publiceras ej)

vad heter din blogg? ♥

Kommentera här ♥

Trackback
RSS 2.0